E-post för kommunanställda
Som kommunanställd använder du e-postprogrammet Outlook i din tjänst.
E-postadressen är uppbyggd enligt principen fornamn.efternamn@norrkoping.se. När flera med samma namn förekommer läggs en siffra in efter förnamnet för att skilja adresserna åt, till exempel fornamn2.efternamn@norrkoping.se.
Även andra domäner som @nodra.se, @cnema.se, @rtog.se, @norrastaden.se, @norrevo.se, @nrkairport.se och @visualiseringscenter.se har
e-post via Norrköpings kommun.
Inloggning
På arbetsplatsen, inom kommunens nätverk, loggar du in till din e-post via Outlook-klienten som finns installerad på din arbetsdator.
Om du vill logga in i din e-post om du inte sitter vid en dator som är ansluten till kommunens nät (till exempel hemifrån) går du in på Outlook Web App via:
outlook.office365.com/owa/norrkoping.se
Du loggar in med samma användar-ID och lösenord som du har till din arbetsdator.
Support
Support finns på Kundservice Online som du når via ”Verktyg och System” på kommunens intranät. Under rubriken ”E-post och Office” finns guider och instruktioner.
Felanmälan
Du kan göra din felanmälan och ställa frågor i Självserviceportalen IT som du når via ”Verktyg och System” på kommunens intranät. Om du inte har tillgång till intranätet kan du ringa till Servicedesk IT på tel 011-15 25 55. Ordinarie öppettider är 07.45 - 17.00. Under juni, juli och augusti är öppettiderna 07.45 - 16.00.