Konsumentvägledning
Kontakt Norrköping hjälper till att vägleda konsumentfrågor till lämplig organisation eller myndighet.
Exempel på frågor vi kan vägleda kontakt kring är:
- Reklamation
- Ångerrätt
- Bytesrätt
- Öppet köp
- Abonnemangsfrågor
Om konsumentvägledning hos
ARN och Konsumentverket
Allmänna reklamationsnämnden (ARN) är en statlig myndighet som har till huvudsaklig uppgift att opartiskt – och utan avgift för parterna – pröva konsumenttvister.
Länk till Allmänna reklamationsnämnden
Läs om lagar och regler på Konsumentverkets webbplats
Hallå konsument
Till Hallå konsument kan du vända dig med frågor om köp av varor och tjänster, reklamationer och annat som du som konsument behöver hjälp med. Tjänsten samordnas av Konsumentverket.
Du kan kontakta Hallå konsument på telefonnummer 0771-525 525.
Hallå konsuments telefontider:
- måndag 9–12
- tisdag stängt
- onsdag–fredag 9–12
På Hallå konsuments webbplats finns information och verktyg till stöd för dig som konsument. Du kan även nå Hallå konsument via chatt, mejl och deras frågeforum.
Kontakt
Förvaltningshuset Rosen
Trädgårdsgatan 21
602 42
Norrköping
Besökstider:
Måndag–fredag 08.30–16.00
Telefontider:
Måndag–fredag 08.00–16.00