Konsumentvägledning

 

 

Konsumentvägledningen är en rådgivande verksamhet som gratis hjälper kommuninvånarna i Norrköping och Åtvidaberg med konsumentfrågor.

Hos konsumentvägledningen kan du bland annat få hjälp med:

  • Konsumentärenden
    Vi erbjuder råd och hjälp i samband med reklamationer och tvister, tolkar lagar, branschöverenskommelser och praxis på konsumentområdet och förbereder ärenden till Allmänna reklamationsnämnden. Vi förmedlar även kontakter till olika myndigheter och institutioner.
  • Råd före köp
    Vi ger vägledning före köp av tjänster och varor. Konsument Norrköping delger fakta och testresultat (bäst i test) för att underlätta valet av varor och tjänster samt att väga pris mot kvalitet.
  • Information
    Vi erbjuder information riktade mot skolor, föreningar, företag och olika grupper om verksamheten och lagar på konsumentområdet.

Om konsumentvägledning hos
ARN och Konsumentverket

Allmänna reklamationsnämnden (ARN) är en statlig myndighet som har till huvudsaklig uppgift att opartiskt - och utan avgift för parterna - pröva konsumenttvister.

Hallå Konsument är en nationell, oberoende vägledning genom Konsumentverket. De har öppet måndag-onsdag 9-15, torsdagar 9-18 och fredagar 9-12.
Tel: 0771-525 525

Läs om lagar och regler på Konsumentverkets webbsida

Startsida | Hallå konsument

Text

Kontakt
Konsumentvägledning

Kontaktcenter, entréplan
Trädgårdsgatan 21,
Norrköping

Telefontider:
Måndag-torsdag 08.30-12.00 Drop In-tid för enklare frågor: måndag-torsdag 13.15-14.30 (Max 15 min/besök) Bokade besök: efter kl 15.00 måndag-torsdag

På grund av Corona-viruset, har Konsument Norrköping stängt för besök. Telefontiden utökas under denna tid för att gälla: mån - tors 08.30 - 12.00 och 13.00 -15.00.