Synpunkter och klagomål
Dina synpunkter bidrar till att utveckla våra vård- och omsorgsverksamheter, därför är det viktigt att du säger vad du tycker.
Vi välkomnar alla synpunkter och klagomål. Det spelar ingen roll om du vill ge kritik eller beröm.
Du kan till exempel lämna synpunkter kring bemötande, behandling, tillgänglighet eller kommunikation. Du kan också ge förslag på hur vi kan göra förbättringar.
Vi tar emot synpunkter och klagomål från alla. Du kan till exempel vara vård- och omsorgstagare, anhörig, medarbetare, elev eller representera en förening.
Det finns flera sätt att lämna synpunkter:
- Prata med enheten: Du kan vända dig till chef eller medarbetare på den enhet som du vill tycka till om.
- Ring Kontakt Norrköping: 011-15 00 00
- Besök Kontakt Norrköping: Trädgårdsgatan 21, 602 42 Norrköping
- Skicka brev utan frimärke: Vård- och omsorgskontoret, Svarspost 20 49 28 60, 601 81 Norrköping
- Skicka e-post: vardochomsorgskontoret@norrkoping.se
- Fyll i ett enkelt formulär för synpunkter och klagomål.
- Du kan också vända dig till patientnämnden i Östergötland som Norrköpings kommun har avtal med.
Vi utreder ditt klagomål och svarar inom 30 dagar.
Du får vara anonym. Vi gör en utredning ändå, men kan inte kontakta dig för att berätta hur det blev.
Kontakt
Förvaltningshuset Rosen
Trädgårdsgatan 21
602 24
Norrköping