Mässmaterial

Syfte

Det finns flera sammanhang där kommunens verksamheter representeras på mässor. Exempelvis rekryteringsmässor, näringslivsmässor, gymnasiemässor, utbildningsmässor och Kalasmottagning. I vårt mässmaterial synliggörs både Norrköping som plats och Norrköpings kommun som arbetsgivare. Platsen och arbetsgivarvarumärket hänger tätt samman. Vi vänder oss till studenter och framtida medarbetare och visar upp bilden av hur det är att jobba hos oss, vår unika stadsmiljö och ikoniska byggnader.

Allmänna riktlinjer

  • Typografi: Teckensnitt Frutiger eller Rockwell.
  • Profilelement: Märket Let’s create Norrköping och N‑logotyp.
  • Färger: Enligt kommunens grafiska profil.
  • Bilder: Enligt vårt bildspråk i kommunens grafiska profil.

Placering vepa

  • Budskap bör placeras högt upp på till exempel en montervägg för att vara synligt på avstånd.
  • N‑logotypen ska vara i nedre högra hörnet.
  • Verksamhetslogotyper står tillsammans med N‑logotypen.

Placering rollup

  • Budskap bör placeras högt upp på rollups för att vara synliga på avstånd.
  • N-logotypen placeras högst upp i högra hörnet.
  • Verksamhetslogotyper står tillsammans med N‑logotypen.
  • Let’s create-märket placeras liggande enligt riktlinjer för placering.

Gymnasieskolor

  • För gymnasieskolor gäller skolans logotyp och N‑logotypen.
  • I gymnasieskolors mässmaterial synliggörs skolan och utbildningarna.
  • Bilderna och de grafiska elementen i mässmaterialet ska bidra till att skapa en varm och positiv känsla.

Rollup exempel: från vänster till höger (1) rollup med Lets create-märke, (2) verksamhetsrollup, (3) verksamheter med egna logotyper, (4) rollup vid exempelvis presskonferens.

Fick du hjälp av sidan?
Tack för att du vill hjälpa oss att göra webbplatsen bättre.


Mer information

Kontakt
Norrköpings kommun

Kontakt Norrköping
Trädgårdsgatan 21
602 42 Norrköping